communication house

Archív aktualít    »   Médiá - skôr partner ako strašidlo

Médiá - skôr partner ako strašidlo

Nič na svete nie je čiernobiele. Preto nie je vhodné hádzať novinárov do jedného vreca ani čakať, že všetci budú bezchybní. I tak je ale dlhodobá spolupráca s médiami dôležitá. Aj pre vás, čo si ešte myslíte opak. Hovorilo sa na interaktívnej konferencii "Médiá - partner alebo strašiak?" v Košiciach.

 

Všetci spíkri sa mohli podeliť s pozitívnymi skúsenosťami, ktoré im spolupráca s médiami priniesla. A hoci novinári majú svoje názory, rýchlo sa na postoch menia a niekedy je otázna ich profesionalita, miesto majú nezastupiteľné.

 

Novinársku obec zastupoval Boris Urbančík, ktorý poukázal na dôležitosť práce žurnalistov, obzvlášť investigatívnych. Pritom ich práca momentálne, ako sa zdá, nie je na Slovensku príliš žiadaná, ruší sa jedna relácia tohto typu za druhou, najmä v televízii.

 

Ján Orlovský zo Západoslovenskej energetiky upozornil na chybovosť, hoci nízku, ktorá spôsobila mediálnu kritiku kampane Štyri koruny v roku 2006. Naopak, vyzdvihol nedávnu komunikáciu firmy o nových cenách elektriny na rok 2011, kde za zvýšením treba hľadať nárast poplatkov v prospech obnoviteľných zdrojov, ktoré podporuje celá EÚ.

 

Katarína Držíková z Embraca Slovakia pripomenula prieskum agentúry FOCUS, ktorý odhalil zaujímavé fakty v regióne, kde firma pôsobí. Samotné prepúšťanie koncom roka 2008 označilo za určite alebo skôr nevyhnutné 60 percent respondentov, čo poukazuje na dobrú komunikačnú kampaň k téme. Tiež o prijímaní zamestnancov v druhej polovici roka 2009 počulo 87 percent opýtaných. To naznačuje, že aj tu splnila kampaň cez médiá svoje ciele.

 

Juraj Rusnák z fakulty komunikačných a mediálnych štúdií PU v Prešove sa dlhodobo venuje práci médií s emóciami. Podľa neho je jedinečnosť každého okamihu sprostredkovaného médiami v tom, že emócie, ktoré prežívate teraz, už nezažijete.

 

Regióny a ich médiá tiež naberajú na význame. Potvrdil to Ján Kokarda z Regionálneho združenia obcí Hornád, ktoré v spolupráci s Communication House vydáva 12-stranový plnofarebný štvrťročník Abovský Hlásnik a administruje webovú stránku www.RegionHornad.sk Tá dosiahla počas tohtoročných povodní mimoriadnu úroveň návštevnosti. Abovský Hlásnik zasa pomohol dostať sa všetkým trom zástupcom mikroregiónu do krajského zastupiteľstva pri vlaňajších voľbách.

 

Mediálna stránka je nezanedbateľnou aj pre Klaster Liptov. Jeho výkonný riaditeľ Ján Gemzický zoznámil poslucháčov so synergiou regiónu, kde sa podarilo aj pomocou miestnych médií presvedčiť najatraktívnejšie mestá a obce a najagilnejších podnikateľov, že úspech Liptova musí byť založený na spoločnej snahe.

 

Ešte raz ďakujeme všetkým partnerom a hosťom za účasť a vytvorenie príjemného prostredia, v ktorom sa nám dobre diskutovalo. Veríme, že aj tretia výročná konferencia sa približne o rok stane skutočnosťou.

Communication House - sídli v Košiciach a je prvou mimobratislavskou PR agentúrou na Slovensku založenou v roku 1996.

Communication House, s.r.o.

Štefánikova 6, 040 01 Košice, web: www.communicationhouse.sk
Code by MacMike.sk | CMS by TISS.sk