Prezentácia Mikroregiónu Hornád prostredníctvom cyklomapy s bedekrom
Klient: Regionálne združenie obcí Hornád
Oblasť: verejná správa
Služba: vydavateľské služby, vzťahy s verejnosťou, vzťahy s médiami
Cieľová skupina: priaznivci cyklistiky, rodiny s deťmi – obyvatelia mikroregiónu a Košíc aj ich návštevníci
Popis situácie: Mikroregión Hornád združuje šestnásť obcí, ktoré ležia v blízkosti 250-tisícových Košíc a hraníc s Maďarskom. Je preto vhodným miestom pre víkendové výlety obyvateľov i návštevníkov mesta na bicykli. Obce vyznačili niekoľko cyklotrás.
Popis projektu:
V prvej fáze sme vytvorili mapu. Pripravovali sme texty, fotografie na grafické spracovanie, tlač a dodali cyklomapy do sídla združenia. Pri tvorbe obsahu a dizajnu sme sa inšpirovali rakúskymi návštevnícky orientovanými cyklomapami. Od februára do júna prebiehala propagačná kampaň. Mapy sme distribuovali na predaj do košických kníhkupectiev, cyklopredajní a informačných centier, celoslovenských knižných veľkoobchodov i internetovým predajcom, v mikroregióne obecným úradom, novinovým stánkom a reštauráciám. Po jednom kuse sme tiež dali športovým redaktorom regionálnych médií ako darček. Navštívili sme stretnutia a akcie turistov i cyklistov združených v košických kluboch, kde sa dozvedeli bližšie informácie o mape. Predstavili sme ju aj vo Východoslovenskom múzeu počas otvorenia výstavy venovanej histórii turistiky. Údaje o mape i vybraných trasách sme poskytli cyklowebom, ktoré ich aj uverejnili. Na niektorých sa stala cenou v súťaži. Oslovili sme tiež všetky základné a stredné školy v meste s cieľom predať mapu ako darček pre žiakov na konci školského roka.
Výsledok:
Zvýšená informovanosť o miestnych cyklotrasách a tým aj o mikroregióne. Uverejnené príspevky o mape a jednej z ciest na štyroch cyklistických internetových stránkach, dvojstranový článok v časopise Krásy Slovenska venovaný turistickým zaujímavostiam mikroregiónu, početné mapy v komisionálnom predaji a tiež ďalšie predané prostredníctvom Communication House.
Čas projektu:
Prvá fáza (príprava mapy) : september – december 2008
Druhá fáza (promovanie mapy) : február – jún 2009
Manažéri projektu: Dr. Eva Čániová a Mgr. Drahoslav Magdoško