communication house

Media center    »   News releases    »   Časopis ako čerešnička na torte sociálnej siete

Časopis ako čerešnička na torte sociálnej siete

Štartuje nový magazín. Stojí za ním webová komunita, ktorej nestačí internet

(Košice, Štefan Hric) - Dnes, v piatok 22. októbra, vychádza úvodné číslo prvého a jediného slovenského časopisu pre milovníkov tort – Torty od mamy. Paradoxne, v dobe sťaženej situácie printových médií vzniká ako reakcia na požiadavku desaťtisícovej webovej komunity.


Na tridsiatich dvoch stranách sa časopis bude štyrikrát do roka venovať témam z oblasti cukrárstva. Ponúkne recepty, postupy na profesionálne zdobenie, napríklad aj v tvare 3D. Tiež príbehy slávnych tort, rozhovory s osobnosťami či dokonca návody na diétne dielka. Zameriava sa na všetkých, ktorým pečenie a zdobenie robí radosť. „Trendovým darčekom sa stáva krásna netradičná torta. Amatérske cukrárky sledujú svetové trendy. Majú chuť rásť. Cieľ nášho časopisu? Pomáhať práve im. Veď pečenie tort sa vždy spája s priateľskou a láskavou atmosférou v rodinách,“ uvádza na margo vydania nového farebného magazínu Kamila Kokošková, autorka portálov www.tortyodmamy.sk, www.nanicmama.sk či www.artmama.sk.

Komunita zo spomínaných portálov sa rozrastá už tri roky. Dnes združuje viac ako 10 tisíc aktívnych registrovaných užívateľov zo Slovenska i Čiech a jej stránky sa zobrazia päť miliónkrát mesačne. Sú platformou pre všetky tvorivé mamy, ktoré si tu vzájomne vymieňajú skúsenosti nielen z pečenia a krášlenia tort. Práve tu vznikla silná požiadavka na tlačený časopis.


„Máme toľko šikovných rúk a obrovský potenciál nápadov, tak prečo to nedať na papier?“ píše na stránkach členka komunity MamaEma. Za pravdu jej dávajú ďalšie.

„V súčasnosti vari neexistuje iný výpravný časopis, ktorého obsah by takmer na 100% vytvorili členovia komunity. Nádherné torty upiekli, vyzdobili a vyfotografovali nadšenci z www.tortyodmamy.sk. Považujeme si za česť uvádzať pod fotografiami diel ich mená,“ hovorí šéfredaktorka Dr. Eva Čániová a podotýka: „Webová komunita zažíva na vlastnej koži renesanciu známeho: Čo je písané, to je dané. Nároky na čistotu písomného vyjadrovania, spisovnosť jazyka či kvalitu fotografovania sú v tlačenej forme oveľa prísnejšie.“

 

Časopis pokrstí známa slovenská speváčka a herečka Lucia Lužinská v sobotu 23. októbra v Jasnej pri Liptovskom Mikuláši. Cez víkend sa tam na dosiaľ najväčšom celoslovenskom tvorivom stretnutí stretne niekoľko stoviek cukrárok, „naničmám“ a „artmám“. Tak si hovoria členky komunity, ktoré spájajú spomenuté weby. Okrem krstu bude počas víkendu na stretnutí prebiehať množstvo tvorivých dielní a rodinných aktivít.

 

Po uvedení do života sa začne predávať 3 000 kusov historicky prvého čísla časopisu. Nasledujúce vydanie tvorcovia pripravujú už na 3. decembra, aby priniesli sladké inšpirácie na vianočné stoly.

 

Vydáva ho vydavateľský, mediálny a PR dom Communication House z Košíc s pätnásťročnou tradíciou, ktorého neustále lákajú neprebádané chodníky. Vydal napríklad prvý slovenský cyklobedeker Mikroregiónom Hornád. Podporuje deti a mládež z jedenástich základných škôl v rámci originálneho projektu - Objavme doma divy sveta a dajme o nich vedieť. Viac na www.communicationhouse.sk.

Communication House - based in Košice, it is the first public relations agency in Slovakia outside Bratislava, founded in 1996.

Communication House, s.r.o.

Štefánikova 6, 040 01 Košice, web: www.communicationhouse.sk
Code by MacMike.sk | CMS by TISS.sk