communication house

Media center    »   News releases    »   Embraco stabilne na trhu

Embraco stabilne na trhu

Sériová výroba nových úsporných kompresorov začína v máji

Dvanásť rokov Spišiakmi
(Spišská Nová Ves – 24. februára 2010, Anton Oberhauser) – Napriek svetovej ekonomickej recesii potvrdzuje slovenský závod korporácie Embraco svoju stabilnú pozíciu. Vlani zaznamenal tržby v objeme 142 miliónov eur, čo je 15-percentný pokles oproti roku 2008. Kvôli nižšiemu dopytu došlo aj k medziročnému zníženiu výroby o 13 percent, pričom spišská firma vyprodukovala 3,11 milióna kusov kompresorov a kondenzačných jednotiek a celkove predala 3,15 milióna. Korporácia so sídlom v Brazílii si však stále drží približne 20-percentný podiel na svetovom trhu. Slovenský závod medzitým chystá ďalšie novinky. Otázkou je, či nájde partnera na spoluprácu na slovenskej akademickej pôde.


„Výsledky nás potešili, pretože ešte na jeseň sme nepredpokladali, že za vlaňajšok prekročíme počet troch miliónov výrobkov,“ vyjadruje spokojnosť Carlos Xavier, generálny riaditeľ Embraca Slovakia. Cieľ pre tento rok znie: 3,5 milióna kusov.


Dvanásť rokov po príchode na Spiš má Embraco prácu pre 1 800 kmeňových pracovníkov, ďalších 338 si momentálne prenajíma od agentúry dočasného zamestnania. Dohromady je to v súčasnosti 2 138 ľudí.

 

Dohodnú sa so zahraničnými univerzitami?

V týchto týždňoch vrcholí v Embracu Slovakia príprava výroby dvoch ekologických kompresorov pre zákazníkov zo všetkých kútov sveta. „Od mája bude k dispozícii kompresor VNEK pre komerčné chladenie s technológiou VCC (variabilná kapacita) so zvýšenou účinnosťou a znížením spotreby energie od 10 do 40 percent. Bude sa vyrábať len u nás,“ konkretizuje vedúci oddelenia vývoja Ing. Norbert Brath. „V júni bude nasledovať sériová výroba kompresora NTU, ktorý má vyššiu účinnosť a nižšiu spotrebu elektriny až o 30 %.“
Na svete je aj ďalšia novinka radu NE, pri vývoji ktorej sa rovnako ako pri NTU výrazne uplatnili slovenskí odborníci. Vo vývojovom oddelení spišského Embraca ich v súčasnosti pracuje 81.

„Snažíme sa aj o vyššiu úroveň odbornej spolupráce s vysokými školami a zatiaľ to vyzerá skôr na niektorú zo zahraničných univerzít,“ doplňuje N. Brath.

 

Partnerstvá v regióne

Embraco práve posudzuje environmentálne projekty žiakov základných škôl pre svoj program v rámci Ceny Embraco za ekológiu. Výsledky druhého ročníka slávnostne vyhlásia na Svetový deň vody, 22. marca. Úspech zaznamenala aj kampaň Hľadáme rodičov, kde firma popularizovala inštitút profesionálneho rodičovstva na Spiši.

Communication House - based in Košice, it is the first public relations agency in Slovakia outside Bratislava, founded in 1996.

Communication House, s.r.o.

Štefánikova 6, 040 01 Košice, web: www.communicationhouse.sk
Code by MacMike.sk | CMS by TISS.sk