communication house

Mediálne centrum    »   Tlačové správy    »   Nákupné centrum rozširuje svoje brány s novými značkami a multikinom

Nákupné centrum rozširuje svoje brány s novými značkami a multikinom

Optima - najväčšia na východ od Bratislavy

Košice (28.11.2008) – Širší výber, viac zábavy, lepší oddych. To všetko ponúkne návštevníkom rozšírené obchodné centrum Optima v Košiciach už od soboty 29. novembra. Za 13 mesiacov výstavby pribudlo 16 000 m2 plochy na prenájom, čím sa stredisko zväčšilo približne o polovicu. S 50 tisícmi štvorcových metrov je tak Optima najväčším nákupným centrom na východ od Bratislavy. Lákadlom je nepochybne prvý košický multiplex so siedmimi kinosálami a tiež celosvetovo obľúbené módne značky, niektoré majú na východe Slovenska premiéru.


Spoločnosť Manhattan Real Estate Management (MREM), ktorá je súčasťou developersko – investičnej skupiny Atrium European Real Estate (AERE), investovala do rozšírenia najobľúbenejšieho košického nákupno-zábavného centra vyše 1 miliardu Sk (33,2 milióna eur).

 

Centrálnym bodom „novej“ Optimy je monumentálne presklené átrium. „Svojím prvým poschodím, ktoré sa stáva domovom pre reštaurácie, prevádzky rýchleho občerstvenia a menšie obchody, je átrium prepojené s obchodnou pasážou pôvodnej Optimy,“ stručne charakterizuje hlavný uzol nákupnej galérie výkonný riaditeľ pre development spoločnosti MREM SK Marián Sekula. „Kvôli výraznému výškovému rozdielu oproti pôvodnej Optime pokračuje galéria nového komplexu na spodnom podlaží, ktoré je oproti prvému poschodiu o šesť metrov nižšie. Nasledujúca prízemná časť novej budovy plynule nadväzuje na objekt reťazca Kika,“ dopĺňa M. Sekula.

 

„Naším cieľom bolo Optimu ešte viac zatraktívniť, urobiť z nej miesto na čo najkomfortnejšie a najpríjemnejšie trávenie voľného času. Sme presvedčení, že aj zvučné značky, ako H&M, Marks&Spencer, C&A, Mango, Promod, Esprit, Motivi, Camaieu, Reserved a nový multiplex potvrdia našu víziu. Trvajú aj plány na budúce oživenie Optimy 1,“ dodáva výkonný riaditeľ českého a slovenského zastúpenia AERE, Oldřich Špůrek.

 

Mimoriadny význam pre mesto má práve multikino spoločnosti CINEMAX. V siedmich klimatizovaných kinosálach na ploche 3 700 m2 môže naraz sledovať filmové predstavenia až 1 306 divákov, čo tiež znamená najväčšie číslo v tomto smere mimo hlavného mesta Slovenska. „V súčasnosti je viacsálové kino v Optime najmodernejším v krajine,“ hovorí predseda predstavenstva CINEMAX-u Anton Drobný.

Architektmi Optimy sú Angličan Paul Ayre a Košičan Martin Drahovský. Hlavným dodávateľom stavebných prác bola spoločnosť Metrostav, člen medzinárodnej skupiny DDM Group.


Odpovedá Oldřich Špůrek, výkonný riaditeľ AERE pre ČR a SR

  • Čo ponúka nová Optima Košičanom a čím najmä chcete byť výnimoční?

Rozšírená Optima ponúkne viac než 55 nových obchodov, prevažne zameraných na nové módne značky. Súčasťou širšieho areálu je i nedávno otvorený dom nábytku Kika, prvý svojho druhu na východnom Slovensku. Na budúci rok chystáme ďalšie prekvapenia.

  • V novej Optime bude prvé multikino v Košiciach. Čo Vás viedlo k tomuto kroku?

Investícia do sedemsálového multiplexu je výsledkom dohody so silnou slovenskou spoločnosťou, ktorú sme uzavreli po starostlivej analýze trhu. Košiciam veľké multikino doteraz chýbalo a my pevne veríme, že komplex v Optime poskytne tunajším divákom dlho očakávanú pastvu pre oči.

 


Odpovedá Marián Sekula, výkonný riaditeľ pre development MREM SK

  • Uvažujete investovať do ďalších obchodných centier v SR?

Spolu s Optimou je naša skupina majiteľom nákupného centra Dubeň v Žiline a OC Saratov v Bratislave. V súčasnosti zvažujeme rozšírenie projektu v Žiline, aktuálne jednáme so zodpovednými činiteľmi s cieľom vyriešiť dosah na okolitú infraštruktúru. Na východe SR tiež zvažujeme ďalšie možnosti. Vedie nás k tomu i súčasný pomer prenajímateľnej plochy na 1 000 obyvateľov, kde Slovensko dosahuje priemerných 150 m2 – stále podstatne menej, než je európska alebo aj česká úroveň.

  • Neohrozí vaše plány súčasná ekonomická a finančná situácia vo svete?

Ako skupina s rastovým potenciálom a silnou kapitálovou základňou vnímame súčasnú ekonomickú situáciu ako výzvu na výraznejšie presadenie sa na trhoch strednej a východnej Európy a posilnenie portfólia zameraného prioritne na výrazné retailové celky.

 


Odpovedá Peter Šimkanin, manažér OC Optima

  • Optima privíta exkluzívne značky. Máte informácie, či sa už aj v novej časti môžeme tešiť v januári na novoročné výpredaje alebo novinky?

Áno, výpredaje očakávame, ale mnoho obchodníkov nepochybne chystá atraktívne akcie už pred Vianocami. Navyše, uvádzacie ponuky v Optime iste prilákajú množstvo záujemcov.

  • Akými spôsobmi v súčasnosti oslovujete zákazníka? Pripravujete niečo výnimočné?

Každý deň pracujeme na tom, aby nájomcovia i návštevníci boli spokojní, veď len vlani nás navštívilo päť miliónov ľudí. So zákazníkmi komunikujeme prostredníctvom súťaží či marketingových eventov. Práve chystáme špeciálnu atrakciu – prezradím, že už o niekoľko dní sa návštevníci môžu tešiť na príťažlivú audiovizuálnu show.


Odpovedá Anton Drobný, predseda predstavenstva CINEMAX

  • Na aké filmy sa môžu fanúšikovia tešiť v prvých dňoch prevádzky multikina v Optime?

Bude to napríklad košická premiéra najnovšej „bondovky“ Quantum of Solace či slovenská premiéra muzikálového príbehu High School Musical 3. Premietneme aj Pavučinu lží režiséra Ridleyho Scotta a Leonardom DiCapriom a Russellom Croweom v hlavných úlohách. Fajnšmekrov by som chcel upozorniť na nedeľu 30.11., keď v rámci bratislavského filmového festivalu premietneme v Košiciach najnovší počin fenomenálneho Woodyho Allena – film Vicky Cristina Barcelona v hlavných úlohách s Penelope Cruz, Scarlett Johansson a Javierom Bardemom.

  • Čo okrem bežnej komerčnej produkcie si bude možné v Optime pozrieť?

CINEMAX myslí aj na detského a náročnejšieho diváka. Pre deti je pripravený okrem množstva filmov aj projekt „detské kino“, ktoré každú nedeľu ponúkne to najlepšie pre najmladších divákov len za 55 Sk. A každú stredu je pripravený projekt ArtMAX pre filmových labužníkov. To všetko na veľkých plátnach, na komfortných sedadlách a s dokonalým digitálnym zvukom.


Architekt Martin Drahovský: Monumentálnosť sme spojili s ľudskosťou
Čím je projekt Optimy 2 zaujímavý?
Počas prípravy prišla požiadavka zmeny usporiadania. Preto vznikla vnútorná ulička, ktorá prepája všetky obchodné jednotky. Pri redizajne sme však nadviazali na životaschopnosť výzoru pôvodného strediska a pre obe časti sme pokračovali vo vstupoch cez modré signálne veže. Za asi najväčší prelom v oblasti obchodných centier však považujem mestský charakter novej Optimy, ktorý vytvára najmä veľká presklená fasáda. Ponúka príjemný výhľad na juh, smerom na letisko a zeleň.

Ktoré detaily by ste vyzdvihli?
Centrálna pasáž Optimy 2 je monumentálna. Niektoré jednotky majú vstup z exteriéru i z interiéru. Tak disponujú dvoma stranami, fasádami, čo je výborné pre letnú prevádzku. Pri objekte sme umiestnili množstvo zelene, a to aj na parkoviskách. Na jar získa svoju konečnú podobu aj detský kútik.

Zákazník by sa mohol v monumentálnosti stratiť, čo ste použili proti tomu?
Je to prepojenie exteriéru a interiéru, hra so svetlom, určité zriedkavé prvky. Napokon sme umožnili vyznieť aj konštrukciám. Za obrovské plus pokladám vertikálne prepojenie spodného a horného podlažia.

 

Ste zástancom obchodných stredísk v centrách miest?
Každá budova v centre musí komunikovať nielen v interiéri, ale aj s okolím. Mimo centra zas architekt potrebuje vytvoriť prostredie, ktoré mu v meste dotvárajú historické budovy. Teda na jednej strane má na okraji mesta voľnosť, ale aj povinnosť vymyslieť niečo viac.

 

S akými náročnými okolnosťami ste sa museli popasovať?
Nedávno sme boli svedkami posilňovania slovenskej i českej koruny voči euru i doláru - všetky financie prichádzajúce zo zahraničia sa teda akoby scvrkávali. Navyše som veľmi rád, že sa objekt stihol v dominantnej miere zabezpečiť pred nástupom finančnej krízy. Hoci jej vplyv v niektorých interiérových detailoch cítiť a niektoré ozvláštňujúce prvky – fontána a plachtové prekrytie pri vstupoch – sa odložili na neskôr.

 

Ako pozýva Optima ľudí?
Z exteriérového pohľadu je to farba. Jemná modrá, ktorú budú ľudia pri príchode do Košíc večer alebo ráno vnímať príjemne. Je to akoby jedna mestská brána. Košice majú modrú a žltú farbu v mestskej zástave. V interiéri sa ľuďom Optima prihovára cez sklenenú fasádu tým, že sa otvára voči divákovi prelínaním priestoru zvnútra i zvonku. Tak pozýva dnu. Keď sa večer pozriete na rozsvietenú Optimu a z parkoviska sa dívate na objekt, máte aj pohľad na fasádu, aj priehľad dovnútra.


O spoločnostiach

Atrium European Real Estate

Spoločnosť vystupuje pod týmto názvom od októbra 2008, po dokončení premeny skupiny Meinl European Land. Hlavný akciový podiel spolu s výkonnými manažérskymi právami v skupine AERE patrí konzorciu spoločností Gazit-Globe Ltd. a CPI Capital Partners Europe LP. Tie sa opierajú o pevnú kapitálovú stabilitu a vynikajúce manažérske skúsenosti v odbore nehnuteľností, investícií a developmentu. Skupina Atrium zostáva zameraná na stredo- a východoeurópsky trh s dôrazom na výstavbu, prevádzku a správu nákupných centier a nehnuteľností pre maloobchod. Celkove je Atrium aktívne v 11 krajinách. Vlastní celkove 160 nehnuteľností s trhovou hodnotou vyše 2 miliardy eur.


Metrostav a.s.

Generálnym dodávateľom II. etapy výstavby nákupného a zábavného centra Optima v Košiciach sa stala česká stavebná spoločnosť Metrostav, ktorá je členom nadnárodnej skupiny DDM Group a patrí k najväčším stavebným firmám v ČR. Vznikla v roku 1971 ako špecializovaný podnik na stavbu pražského metra a predovšetkým v 90. rokoch 20. storočia sa transformovala na univerzálnu stavebnú spoločnosť, ktorá sa na domácom trhu i v zahraničí zameriava predovšetkým na generálne dodávky stavieb.
V spolupráci so slovenským Doprastavom (závod Žilina) sa na realizácii projektu Optima II podieľa divízia 1 Metrostavu, ktorá má s výstavbou nákupných centier bohaté skúsenosti. Okrem hypermarketov Tesco v Plzni, Tábore, Bratislave, Žiline a Žiari nad Hronom je táto divízia podpísaná napríklad i pod výstavbou dvoch pražských veľkopredajní Makro, nákupného a zábavného centra Novodvorská Plaza, Paláca Euro na pražskom Václavskom námestí a nákupného centra Nový Smíchov. „V Košiciach to bola naša prvá zákazka. Tím, ktorý sme sem vyslali, bol však skúsený a v novom prostredí sa rýchlo zorientoval. Pozitívne pre nás boli aj skúsenosti s miestnymi firmami, s ktorými sme na výstavbe spolupracovali. Dnes už viem, že predstavy investora sme naplnili k jeho úplnej spokojnosti, a verím, že to nie je posledná zákazka, na ktorej sme v Košickom kraji pracovali,“ hovorí riaditeľ divízie 1 Metrostavu Milan Veselský.


Kontakty

Obchodné centrum Optima Košice
Zuzana Desiatniková
desiatnikova@optimake.sk; optima@optimake.sk

 

Manhattan Real Estate Management
Martin Pavlečka
pavlecka@mel-cz.com

 

Metrostav
František Polák
frantisek.polak@metrostav.cz

 

CINEMAX
Tomáš Drobný
tdrobny@cofilm.sk

 

Communication House
Anton Oberhauser
aoberhauser@communicationhouse.sk
0911 291 255

Communication House - sídli v Košiciach a je prvou mimobratislavskou PR agentúrou na Slovensku založenou v roku 1996.

Communication House, s.r.o.

Štefánikova 6, 040 01 Košice, web: www.communicationhouse.sk
Code by MacMike.sk | CMS by TISS.sk