communication house

Media center    »   Expert articles

Expert articles

Writing expert articles is a test for PR agency – if it really grasped the scope of a client's business, while at the same time tackling the topic attractively and with insight. Read some of our stuff (in Slovak).

 

O vývoji PR aj v kríze

Anton Oberhauser odpovedá na otázky Stratégií.

Prekvapenia Hornádu

Skutočná rarita. Tristoročný dub, ktorý je verne zobrazený aj v dávno používanom erbe. A tiež základy kostola zo zaniknutej stredovekej dediny... aj široké výhľady na Košickú kotlinu. To všetko i viac stihnete za pár hodín jazdy bicyklom v okolí východoslovenskej metropoly. Sú jednoducho miesta, ktoré vedia prekvapiť. Nenápadne lokality v blízkosti našich miest a predsa je čo objavovať. Najlepšie na dvoch kolesách. Napríklad v mikroregióne Hornád pri Košiciach.

Rozhovor pre mesačník Stratégie

Dr. Katarína Eva Čániová, riaditeľka Communication House

Prepúšťanie: kedy s pravdou von?

Šepká sa to už dlhšie... Vraj to s našou fimou ide dolu vodou... Ale až tak, že veľmi... Minule kolega začul, že objednávky klesli o tri štvrtiny. Šéfstvo sa vraj chystá zodvihnúť kotvy a vypadnúť zo Slovenska. Všetci prídeme o miesto. Možno už niekto aj tuneluje...
Alebo iná situácia. Ľudia vám prídu normálne do práce a vytipovaným nešťastníkom po niekoľkých minútach na zmene oznámite, že skončili. Na jednej strane vydychujete od úľavy, že sa vám podarilo utajiť plán do poslednej chvíle, a teda nedošlo k poškodeniu firemného majetku. To ak by niekoho z prepustených pochytil amok. Na druhej strane vám je aj trochu ľúto tých, čo museli odísť, lebo väčšina z nich si nebola vedomá žiadnych varovných signálov. Ale nechceli ste robiť zbytočnú paniku. Heslo: Hlavne nenápadne.

Batoliví angličtinári

Znie to už ako obohratá platňa. Vyučovanie cudzích jazykov na Slovensku pokrivkáva. A ani hĺbková školská reforma – ak aj nejaká bude - s tým asi veľa neurobí. Kvalifikovaní učitelia odchádzajú kvôli lukratívnejším ponukám. Možno hospodárska kríza by mohla angličtinárov vrátiť do škôl. Ale aj to znie skôr ako sci-fi. Učiteľstvo je poslanie a na tom sa nič nezmení... Ako teda dosiahnuť, aby sa naše deti vedeli dobre dorozumieť?
Realitou dneška je totiž globalizujúci sa svet. Jeho súčasťou sú dvojjazyčné rodiny, kde sa deti prirodzene učia oba jazyky svojich rodičov. Čo však tie ostatné, ktoré prídu na Slovensku do systematického kontaktu s cudzou rečou najskôr až v treťom ročníku základnej školy? Podobné myšlienky vírili hlavou už pred dvoma desaťročiami Košičanke Silvii Kalapošovej. Táto pôvodným povolaním právnička založila v roku 1990 súkromné stredisko vzdelávania v jazyku anglickom – English Learning Center (ELC), pre deti od dvoch do 15 rokov. Čoskoro sa jej podarilo prilákať do Košíc prvých anglických lektorov. No a už roku 1991 mohla vzniknúť prvá anglická škôlka. „Ideálny stav je, keď sa dieťa pohybuje v prostredí, kde sa cudzím jazykom bežne hovorí. A to pokiaľ možno od narodenia,“ prízvukuje autorka projektu, ktorá chcela tento princíp preniesť do praxe.

Zaujme tvarom, farbami i svetlom

Rozhovor s architektom Martinom Drahovským - Nákupné centrum Optima Košice. Naše najväčšie nákupné centrum na východ od Bratislavy, košická Optima, otvorí o pár dní svoje brány v rozšírenej podobe. Medzi ľuďmi stojacimi v pozadí projektu figuruje Martin Drahovský (57), jeden z najvýznamnejších košických architektov súčasnosti. Dáva nahliadnuť do histórie vzniku Optimy, ako aj do tajov modernej architektúry. Zároveň vás pozýva na návštevu do jednej z moderných dominánt metropoly východu.

Deformácia stavebnému trhu škodí

Zrušením PPP sme ušetrili, ale môže z toho byť aj premárnená šanca
Kritérium okamžitej najnižšej investičnej ceny pri stavebných dielach nemusí byť ani zďaleka v záujme spoločnosti. Obstarávatelia by mali ponuky posudzovať komplexnejšie, hovorí viceprezident Združenia stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) a predseda predstavenstva Inžinierskych stavieb Košice Pavol KOVÁČIK v rozhovore s Antonom OBERHAUSEROM.

Naše mliečne výrobky - bezpečné, chutné, zdravé a cenovo dostupné

Pri nákupe si všímajte, či neobsahujú rastlinný tuk Aj vy si počas celého roka radi pochutnávate na mliečnych výrobkoch? V posledných rokoch na Slovensku badať zvyšovanie spotrebiteľského záujmu o kvalitu kupovaných potravín. Tento trend má reálny základ, veď slovenskí producenti patria v oblasti mliekarenstva medzi renomovaných. To rozhodne platí aj o tradičnom zemplínskom výrobcovi – michalovskej Syrárni Bel Slovensko a.s. Zhovárame sa s jej riaditeľom Martinom BURŠÁKOM

Communication House - based in Košice, it is the first public relations agency in Slovakia outside Bratislava, founded in 1996.

Communication House, s.r.o.

Štefánikova 6, 040 01 Košice, web: www.communicationhouse.sk
Code by MacMike.sk | CMS by TISS.sk